Jaarverslag 2019 / Jaarplan 2020

Wij willen dat kinderen en ouders met behulp van digitale middelen toegang krijgen tot relevante informatie in een veilige digitale en fysieke omgeving. In 2019 zijn we gestart met Jaamo. Dat is een kindplanningssysteem. Ouders kunnen waar en wanneer ze maar willen inloggen om bijvoorbeeld opvangdagen in te roosteren. Ook hebben ze inzicht in contracten, facturen, jaaropgaven en kunnen ze eenvoudig contact opnemen met medewerkers van Kinderopvang Mundo. Clustermanager Yvonne van der Helden is projectleider van de invoering van het systeem: “De ouders van kinderen in de kinderopvang hadden al een app voor foto’s en verslagen. Jaamo vervangt deze. Voor ouders van kinderen op de BSO is het werken met een digitaal systeem nieuw. Voor beide groepen geldt dat het best even wennen is. En er zitten natuurlijk nog fouten in het systeem. We hebben ouders opgeroepen om die te melden, in ruil voor een bloemetje. Daarnaast bespreken we met de leden van de oudercommissie wat hun ervaringen zijn. Het plan was om in 2019 niet alleen het planningsdeel, maar ook het medewerkersdeel in te richten. Dat is niet gelukt, omdat een nieuw systeem inrichten meer tijd kostte dan we hadden gedacht. Daarom stellen we het medewerkersdeel uit tot 2020.” We zijn niet alleen gestart met Jaamo, maar hebben ook een nieuw managementinformatiesysteem (MIS). Elke maand genereert dit systeem een overzicht, dat wordt besproken binnen het managementteam van Mundo en met de raad van toezicht. Daarnaast hebben alle betrokkenen inloggegevens, zodat we op ieder gewenst moment de resultaten kunnen bekijken. Voor de vergaderingen van onder andere het managementteam, de ondernemingsraad en de raad van toezicht maken we gebruik van een online vergadertool, zodat de deelnemers aan die vergaderingen altijd en overal toegang hebben tot de stukken. Verder hebben we online communicatiemiddelen als onze website, Facebook (Kinderopvang Mundo heeft een pagina en dat geldt ook voor een aantal opvanglocaties, het Activiteitenteam en de Mamacafé’s), Instagram, Het netwerk Let op: als je als ouder wijzigingen hebt, moet je die niet meer doorgeven via het centrale Ouder & Kind Centrum / Service, maar via de app. De planner van de locatie verwerkt de wijzigingen. Dat is snel, handig en slagvaardig. 20

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4NjQw