Jaarverslag 2019 / Jaarplan 2020

LinkedIn en YouTube. Quinten Ooms (adviseur Digitale Communicatie & Media): “We hebben in 2019 ongeveer 30.000 bezoekers gehad op onze website. Van alle bezoekers komt 60% via een eigen zoektocht door Google of Maps. Dat is een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. Dit betekent dat Mundo gemakkelijker online te vinden is. Van onze bezoekers is 21% man en 79% vrouw. Het grootste deel van de bezoekers is tussen de 25 en 44 jaar (ongeveer 40% van de bezoekers is tussen de 25 en 34 jaar en ongeveer 30% tussen de 35 en 44 jaar). Bij iedere vrijblijvende prijsopgave of inschrijving wordt een mail naar de ouder verstuurd met een bevestiging en berekening. Sinds 1 januari versturen we gemiddeld zes van deze bevestigingen per dag. We hebben ook werkenbijmundo.nl. Deze site heeft bijna 8.000 bezoekers gehad in 2019. Hier geldt dat 30% van de bezoekers tussen de 25 en 34 jaar oud is en 30% tussen de 34 en 44 jaar oud. Van de bezoekers is 87% vrouw en 13% man.” Netwerken van organisaties We hebben niet alleen digitale netwerken, maar ook netwerken van organisaties. Denk aan scholen, zorginstellingen, buurtnetwerken, gemeenten, jeugdzorg en schuldsanering. We werken samen met organisaties die passen bij Mundo en bij onze waarden. Ze kenmerken zich door eenvoud, kwaliteit en flexibiliteit. Bij iedere samenwerking staat het kind centraal en zorgen we ervoor dat alle organisaties doen waar ze goed in zijn. Door de gezamenlijke visie is bij dit partnerschap de uitkomst altijd meer dan de som der delen. Zo onderzoeken we of we samen kunnen werken met MEMO, een organisatie die cultuur voor kleintjes verzorgt. We intensiveren onze samenwerking met Gezinnig. Producten van dit bedrijf helpen om het gezinsleven soepeler te laten verlopen. Zo hebben ze ‘kletspost’: ansichtkaarten over verschillende onderwerpen aan de hand waarvan je het gesprek met een kind kunt aangaan. We passen deze kaarten aan aan onze situatie, zodat ze bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden op de BSO om pedagogisch medewerkers kennis te laten maken met nieuwe kinderen. Ook heeft Gezinnig een weekkalender, waarop gezinsleden magneetjes met activiteiten kunnen plakken. We laten magneetjes maken met ‘Mundo’ erop, zodat kinderen precies weten op welke dag(en) ze bij ons zijn. 21

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4NjQw